מתבוננים פנימה: מי הזיז את הגבינה שלי?

בסרט 'הכי טוב שיש? עם ג'ק ניקולסון, ניקולסון משחק את דמות של סופר מזדקן שסובל מ OCD, ויש לו טקסים שמנהלים לו את החיים עד שהוא פוגש את הלן האנט שמשחקת מלצרית שמשבשת לו את הסדר בחיים.

הפרעה אובססיבית קומפולסיבית קלה להבנה. קשה לאנשים לתאר לעצמם מהי פסיכוזה, או מהי דיסוציאציה. אבל אנשים מבינים בקלות מהי מחשבה טורדנית, גם אם אין להם אובססיה. אבל קשה לנו יותר להבין איך אנשים נכנסים לעולם של האובססיות.

"איך אדם רציונלי שמתפקד בצורה טובה בתחומים שונים של החיים שלו מסוגל להתעסק שעות רבות בפעולה מיותרת שלא עוזרת לו בחיים?". או "איך אדם נשוי, בעל קריירה מפחד לגעת בברז מים למרות שהוא יודע שזה סתם ברז מים?". או "למה אדם בעל אינטיליגנציה גבוהה צריך לקרוא שוב ושוב את אותה פסקה למרות שהוא כבר יודע אותה בעל פה?". "איך אמא נפלאה לשלושה ילדים, שמעולם לא הרימה עליהם יד מפחדת להכנס למטבח כי יש שם סכינים והיא חוששת שהיא תדקור את ילדיה?". "איך אדם שהוא מנהל הרכש של חברת ענק גלובלית ומנהל תקציב של מאה מליון דולר יושב שעות על המיטה ומתלבט איזו גרב הכי מתאימה?".

מדובר באנשים הגיוניים, אחראיים ולרוב גם מתפקדים ברמה גבוהה, שמצד שני יש להם תחום בחייהם שהם לא מצליחים לישם בו שום דבר מאותן תכונות שציינתי בתחילת המשפט. מדובר בסתירה לא הגיונית.

וזה מה שמעניין, מאתגר וגורם לסבל כל כך.

 

 

ד"ר ירדן לוינסקי הוא פסיכיאטר מומחה, מנהל את מרכז רזולוציה לישומים פסיכולוגים מתקדמים. לפרטים נוספים או קביעת פגישה אפשר לשלוח דואר אל info@resolution.co.il או להתקשר עכשיו 03-6919961

לקבלת עדכונים אפשר להרשם לרשימת התפוצה או לעקוב אחריי בטוויטר.

קבלו עדכונים במייל

מחשבות של אחרים

נעמה: הדגש על תפקוד ותפקוד כמטרה טיפולית וחזות הכל התחיל אצל המטפלים.

עינב חדד: הפסקתי את הויפאקס 75 XR לפני 5 ימים לאחר הרבה שנים שלקחתי את הכדור וגם הרופא אמר לי להפסיק בבת אחת זה לא מסוכן?

s.p: אחד הדברים שאני ממש מוטרדת מהם בנוגע להפרעת קשב, זה שנוירולוגים ופסיכיאטרים (שהם רופאים!) לא מפנים לבדיקות דם...

פלונית: יש לי גיסה שנכנסה לדיכאון לאחר הלידה של הבת שלה ובייחוד לאחר שקיבלה איבחון על כך שהיא על הרצף האוטיסטי (הבת). ...

יעקוביאן חנוך: אני סובל שנים מכאבים כרוניים קשים בפלג גוף תחתון במיוחד ברגליים יש פריצות דיסק נירולג קבע פגיע עיצבית קשה...

יעל: שלום רציתי לדעת האם וולבוטרין גורם להשמנה? התחלתי לקחת לפני שבועיים, מיד שיפור במצב רוח, שיחסית יותר טוב, אך...

אני: מערכת החינוך בעיקר מתעלמת מהפרעת קשב, אלא אם במקרה דרך הביטוי שלה היא קושי במקצועות רבי מלל. ע"ע "לקות ללמידה"...

גראס: יש אנשים עם נטיה לפתח פסיכוזה, ברגע שישתמשו בגראס זה יעורר את הנטיה, מקרוב ראיתי את הקשר הישיר בין עישון גראס...

הוספת תגובה






דוקטור, למה לא ענית? כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.

על מנת להגן על אתר זה מפני ספאם, שפה בוטה, התקפות אישיות או מסעות צלב, הפעלתי את אפשרות מודרציית התגובות באתר. כדי להבין איך אני עונה לשאלות קראו את מדיניות התשובות שלי.
אפרסם את תגובתך מייד לאחר שאוודא שאין שם שום דבר שמסוכן לבריאות.